- Home »
- Archiwum »
- Archiwum »
- Październik »
- UD-VI-ZP/87/14 Projekt modernizacji (przebudowy) poddasza w Przedszkolu Nr 211 przy ul. Dąbrówki 20 w Warszawie
UD-VI-ZP/87/14 Projekt modernizacji (przebudowy) poddasza w Przedszkolu Nr 211 przy ul. Dąbrówki 20 w Warszawie
Projekt modernizacji (przebudowy) poddasza w Przedszkolu Nr 211 przy ul. Dąbrówki 20 w Warszawie
TERMINY:
składanie ofert do 28.10.2014 r. godz. 1200
otwarcie ofert 28.10.2014 r. godz. 1400
Zmiana terminów składania i otwarcia ofert
składanie ofert do 29.10.2014 r. godz. 1200
otwarcie ofert 29.10.2014 r. godz. 1300
Zmiana terminów składania i otwarcia ofert
składanie ofert do 30.10.2014 r. godz. 1200
otwarcie ofert 30.10.2014 r. godz. 1400
UWAGA!
Do Zamawijącego wpłynęły pytania do ww. postepowania
Warszawa dn. 17.10.2014 r.
pliki do pobrania:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (w formacie zip)
Ogłoszenie (pdf)
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia (pdf)
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia (pdf)
Informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty (pdf)
Pytanie z dnia 21.10.2014 r.
W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu na opracowanie projektu modernizacji (przebudowy) poddasza w Przedszkolu Nr 211 przy ul. Dąbrówki 20 w Warszawie wnioskuję o odpowiedź na pytanie: Dokument SIWZ w części opisu sposobu obliczenia ceny oferty pkt 19 podpunkt 2.b) zawiera koszt „wykonania mapy dla celów projektowych”. Bardzo proszę o wyjaśnienie co w państwa ocenie oznacz ten element i co powinien zawierać?
Warszawa, 21.10.2014 r.
Pytania z dnia 22.10.2014 r.
1. Czy Zamawiający posiada wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ?
Jeśli nie, to czy Zamawiający posiada decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego, niezbędnej przy zmianie sposobu użytkowania ? Proszę o udostępnienie jednego z tych dokumentów.
2. Czy Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP, dla prac wynikających z zaleceń ekspertyzy budowlanej i ekspertyzy pożarowej, których na etapie składania ofert nie można przewidzieć i oszacować, a bez których nie będzie możliwa realizacja inwestycji ? Jeśli nie to czy opracowywana dokumentacja ma te prace uwzględniać ?
3. Czy w przypadku wystąpienia prac projektowych wykraczających po za zakres opisany w rozdziale 10 pkt 4 SIWZ, należy je brać pod uwagę przy realizacje niniejszego zamówienia ?
Warszawa, 22.10.2014 r.
Pytanie z dnia 20.10.2014 r.
W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu na opracowanie projektu modernizacji (przebudowy) poddasza w Przedszkolu Nr 211 przy ul. Dąbrówki 20 w Warszawie wnioskuję o udzielenia informacji:
Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych oraz przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej proszę podanie kwoty, jaką Zamawiający planuje przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Odpowiedź:
Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Pytanie Wykonawcy z dnia 21.10.2014 r.
W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu na opracowanie projektu modernizacji (przebudowy) poddasza w Przedszkolu Nr 211 przy ul. Dąbrówki 20 w Warszawie wnioskuję o odpowiedź na pytanie:
Dokument SIWZ w części opisu sposobu obliczenia ceny oferty pkt 19 podpunkt 2.b) zawiera koszt „wykonania mapy dla celów projektowych”. Bardzo proszę o wyjaśnienie co w państwa ocenie oznacz ten element i co powinien zawierać?
Odpowiedź:
Ma to być mapa niezbędna do wykonania projektu budowlanego i uzyskania pozwolenia na budowę.
Pytania Wykonawcy z dnia 22.10.2014 r. i odpowiedzi
Pyt. Czy Zamawiający posiada wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ? Jeśli nie, to czy Zamawiający posiada decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego, niezbędnej przy zmianie sposobu użytkowania ? Proszę o udostępnienie jednego z tych dokumentów.
Odp. Zamawiający dostarczy zaświadczenie o zgodności przebudowy z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Pyt. Czy Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP, dla prac wynikających z zaleceń ekspertyzy budowlanej i ekspertyzy pożarowej, których na etapie składania ofert nie można przewidzieć i oszacować, a bez których nie będzie możliwa realizacja inwestycji ? Jeśli nie to czy opracowywana dokumentacja ma te prace uwzględniać ?
Odp. Nie przewidujemy udzielania zamówień uzupełniających na prace wynikające z ekspertyz. Opracowanie i wycena powinny uwzględniać wszelkie koszty z tym związane.
Pyt. Czy w przypadku wystąpienia prac projektowych wykraczających po za zakres opisany w rozdziale 10 pkt 4 SIWZ, należy je brać pod uwagę przy realizacje niniejszego zamówienia ?
Odp. Zgodnie z § 3 pkt 2 wzoru umowy : „ kwota wynagrodzenia ryczałtowego stanowi zapłatę za kompletne wykonanie przedmiotu umowy tak, by w pełni służył celowi i pokrywa wszelkie koszty związane z wykonaniem dokumentacji projektowej, uzyskaniem niezbędnych opinii oraz uzgodnień. Żadne dodatkowe wynagrodzenie z tytułu zwiększonych nakładów prac lub kosztów Projektantowi nie przysługuje.”
Jednocześnie modyfikuje się zapis § 1 pkt 1 ust. 2 wzoru umowy, który otrzymuje zapis: „opracowania i złożenia do właściwego organu administracji budowlanej wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, w terminie 7 dni roboczych po dacie odbioru przez Zamawiającego dokumentacji.”
Pytania Wykonawcy z dnia 22.10.2014 r. i odpowiedzi
Pytanie 1. Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych oraz przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej proszę podanie kwoty, jaką Zamawiający planuje przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Odpowiedź:
Patrz wyżej – już udzielono odpowiedzi na to pytanie
Pytanie 2.
Dokument SIWZ w części wykazu oświadczeń i dokumentów wymaganych w postępowaniu pkt 16 podpunkt 2.2) mówi, że wymagany jest aktualny wpis do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa UKE. Do jakich celów taki wpis jest wymagany?
Wykonawca nie znajduje w treści SIWZ i przedmiocie zamówienia żadnego uzasadnienia dla wymagania takiego wpisu.
Odpowiedź:
Punkt 16.2 SIWZ otrzymuje brzmienie
Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
Pytania Wykonawcy z dnia 23.10.2014 r.
1. Nadzory autorskie – czy są w cenie umowy czy zostaną zlecone oddzielnie.
2. Jaki jest obecny sposób użytkowania poddasza.
Pytanie Wykonawcy z dnia 23.10.2014 r.
1. Jaką kwotę Zamawiający przewidział na sfinansowanie zamówienia będącego przedmiotem przetargu?
Pytania Wykonawcy z dnia 23.10.2014 r.
1. Czy Zamawiający posiada archiwalną dokumentację projektową lub odtworzeniową wielobranżową przedmiotowego budynku ?
2. Czy wykonanie ekspertyzy pożarowej, ma na celu po za pracami przebudowy poddasza, dostosowanie całego budynku do obowiązujących przepisów bezpieczeństwa pożarowego ?
3. Jeżeli dokumentacja projektowo-kosztorysowa ma również uwzględniać dostosowanie całego budynku do obowiązujących przepisów bezpieczeństwa pożarowego to zalecenia konserwatorskie posiadane przez Zamawiającego są niewystarczające gdyż nie obejmują swoim zakresem prac związanych z ingerencją w część budynku będącą po za zakresem prac opisanych w rozdziale 10 pkt
4 SIWZ. W związku z tym wskazane jest wydłużenie terminu realizacji całej umowy na etapie projektu wstępnego o 30 dni (czas oczekiwania na zalecenia od SKZ). Bez informacji zwartych w tych zaleceniach nie będzie można doprecyzować programu i technologii robót, o których mowa w par. 2 pkt.1 podpunkt 1 umowy. Te zalecenia są również podstawą do opracowania ekspertyzy z zakresu bezpieczeństwa pożarowego i uzyskania postanowienia WPSP.
4. Czy dokumentacja projektowo-kosztorysowa ma obejmować swoim zakresem piwnicę, parter oraz I piętro ? Jeśli tak to w jakim zakresie.
5. Jeśli Zamawiający oczekuje sporządzenia mapy do celów projektowych to w związku z tym oczekuje wprowadzenia zmian w zagospodarowaniu terenu. Proszę podać jakie zmiany mają zostać wprowadzone.
6. Proszę o udostępnienie załącznika nr 1 do umowy „założenia do projektowania”.
7. Proszę o zmianę kar umownych za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w oddaniu w terminie dokumentacji (par. 8, pkt. 1, podpunkt 2 umowy). W innych ZGN-ach stosowane są stawki 0,1-0,3% wartości umowy brutto.
Odpowiedzi na pytania z dnia 23.10.2014 r.
Odp. na pyt. 1 Nie przewiduje się nadzorów autorskich.
Odp. na pyt. 2 Jest to poddasze nieuzytkowe
Odp. na pyt. 1 Zamawiający podtrzymuje swoje stanowisko zawarte w odpowiedziach na pytania z dnia 22.10.2014 r. o nie ujawnianiu kwoty środków finansowych jakie przeznaczył na realizacje zamówienia.
Przepisy Prawa zamówień publicznych, co prawda, nie zabraniają jej ujawniania ale też nie nakazują aby podawać do publicznej wiadomości przed terminem składania ofert.
Odp. na pyt. 1 Posiadamy tylko rysunki archiwalnego Podstawowego Projektu Architektonicznego, bliźniaczego przedszkola.
Odp. na pyt. 2 Projekt ma na celu przebudowę poddasza
Odp. na pyt. 3 jak pkt 2
Odp. na pyt. 4 jak pkt 2
Odp. na pyt. 5 Nie przewidujemy zmian w zagospodarowaniu terenu
Odp. na pyt. 6 Informacje zawarte w pkt. 10 SIWZ będą stanowić załącznik nr 1 do umowy – Założenia do projektowania
Odp. na pyt. 7 Nie przewidujemy zmian w zapisach wzoru umowy
Warszawa, 27.10.2014 r.