UD-VI-ZP/93/17 Budowa boisk dla Międzyszkolnego Ośrodka Sportu nr 2 - "Drukarz" w Warszawie.

Wprowadził:
Radosław Sokół
Radosław Sokół
, 27 października 2017 r. || Ostatnia aktualizacja: 2017-12-18 15:49:35 || PDF

NR  SPRAWY UD-VI-ZP/93/17

TERMINY:

składanie ofert do 14.11.2017 r. do godziny 13.00

otwarcie ofert w dniu 14.11.2017 r. o godzinie 14.00 

NOWE TERMINY

składanie ofert do 15.11.2017 r. do godziny 13.00

otwarcie ofert w dniu 15.11.2017 r. o godzinie 14.30


Warszawa, 27.10.2017 r.

Ogłoszenie (w formacie pdf)

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (w formacie zip)

Druk do celów statystycznych (word)

 


Warszawa, 31.10.2017 r.

W dniu dzisiejszym do Zamawiającego wpłynęło  pytanie dotyczące prowadzonego postępowania, poniżej przedstawiamy jego treść. Informujemy jednocześnie, że niezwłocznie umieścimy odpowiedź na zadane pytanie.

Treść pytania: 

W związku z chęcią wzięcia udziału w przedmiotowym postępowaniu proszę o potwierdzenie, czy termin realizacji wszystkich prac to dzień 15.12.2017 r.? Czy nie nastąpiła jakaś pomyłka w ogłoszeniu ? 

 


 

Warszawa, 03.11.2017 r.

Poniżej zamieszczamy kolejne pytania, które wpłynęły do Zamawiającego i dotyczą prowadzonego postępowania. Treść pytań przedstawiamy w kolejności ich zadawania.

Treść pytań:

 

Pytania I część:

Certyfikat FIFA potwierdza, że cały obiekt wraz z trybunami, oświetleniem  spełnia wymagania FIFA dla obiektu, nie potwierdza natomiast parametrów sztucznej trawy.

Certyfikat FIFA nie potwierdza też, że inny obiekt, na którym zostanie zainstalowana ta sama nawierzchnia jest w stanie uzyskać certyfikat FIFA.

Wszystkie mniejsze obiekty niż 6000m2 nie są w stanie uzyskać certyfikatu FIFA ze względu na zbyt małą powierzchnię i nie spełnienie podstawowych wymagań FIFA co do certyfikacji FIFA.

Przed przystąpieniem do certyfikacji FIFA każda sztuczna trawa wraz z wypełnieniem musi przejść badania w specjalistycznym, akredytowanym przez FIFA, laboratorium Labosport (lista akredytowanych laboratoriów dostępna jest na stronie FIFA).

Laboratorium najpierw bada parametry trawy syntetycznej, a następnie parametry nawierzchni (trawa + wypełnienie) oraz potwierdza w stosownym raporcie jakość trawy i nawierzchni (trawa + wypełnienie) poprzez stwierdzenie, że badana trawa posiada wymagane parametry zgodne z wymogami FIFA i obiekty, na których zostanie zainstalowana są w stanie uzyskać certyfikat na cały obiekt wraz z infrastrukturą towarzyszącą m.in. trybunami, oświetleniem.

Mając na uwadze zapewnienie Państwu trawy najwyższej jakości, która spełnia najnowsze wymagania FIFA zasadnym jest wymaganie raportu z badań, który potwierdza jakość i parametry oferowanej nawierzchni, tj.    raport z badań przeprowadzony przez specjalistyczne laboratorium akredytowane przez FIFA potwierdzający jakość oferowanej nawierzchni oraz spełnienie wymagań nawierzchni do poziomu FIFA QUALITY PRO.

Prosimy o dopuszczenie w/w dokumentu, który potwierdza jakość oferowanej trawy zamiast certyfikatu FIFA, który nie świadczy o jakości oferowanej trawy.

W załączeniu przesyłamy wzór kompletnego certyfikatu FIFA - 1 strona, który nic nie potwierdza i w żaden sposób nie odnosi się do jakości zainstalowanej trawy oraz wzór raportu z badań laboratorium akredytowanego przez FIFA - 14 stron, który potwierdza wszystkie parametry trawy - wysokość, gęstość, dtex, grubość włókna, ciężar, itp. oraz parametry nawierzchni - ilość wypełnienia, przepuszczalność, odbicie piłki, amortyzacja, toczenie piłki, wytrzymałość na wyrywanie, itp. 

 

Pytania II część:

1.

Zamawiający określa termin realizacji do 15.12.2017.

Jako doświadczony wykonawca stwierdzamy, że wymagany termin realizacji jest nie możliwy do dotrzymania.

Ze względu na procedurę przetargową rozstrzygnięcia zamówienia niezależną od wykonawcy można przyjąć, że w optymistycznej wersji realny czas na wykonanie robót to 2 tygodnie– to zdecydowanie za mało na zamawiany zakres robót.

Informujemy, że minimalny czas produkcji trawy sztucznej to 4 tygodnie – to czynnik niezależny od wykonawcy i Zamawiający powinien to uwzględnić w określaniu terminu realizacji.

Dodatkowo informujemy, że występujące w grudniu w Polsce warunki atmosferyczne nie są odpowiednie do wykonania nawierzchni z trawy sztucznej ponieważ instalacja jej jest obarczona rygorystycznymi warunkami – szczególnie chodzi o wymagania dla lepiszcza pu służącego do klejenia trawy.

Trawa sztuczna będzie instalowana po wykonaniu całej podbudowy więc siłą rzeczy wypadnie na koniec procesu wykonawczego.

Instalacja trawy sztucznej w grudniu mimo występowania w ciągu dnia w miarę optymalnych warunków atmosferycznych może spowodować jego wady ponieważ istotne są warunki atmosferyczne podczas całej doby, również ważne są warunki atmosferyczne występujące w nocy.

Podsumowując – wymaganie terminu realizacji do 15.12.2017 jest nierealne do dotrzymania dla zamawianego zakresu robót.

W związku z powyższym wnosimy o zmianę terminu realizacji na wiosnę przyszłego roku przy odpowiednich warunkach atmosferycznych np. do 31.05.2018 r.

2.

Projekt podaje wymagania dla trawy sztucznej w sposób ograniczający konkurencyjność.

Stwierdzamy, że podane parametry są określone w sposób uniemożliwiający zaoferowanie jakiegokolwiek innego produktu niż ten, na podstawie którego przygotowano wytyczne.

Należy obiektywnie stwierdzić, że każda trawa sztuczna ma swoje specyficzne właściwości, które w sumie dają odpowiednie parametry użytkowe. Wiele nowoczesnych wyczynowych traw posiada już 2 rodzaje włókien o różnych właściwościach aby zapewnić najwyższe parametry użytkowe.

Dlatego określenie wymagań na podstawie konkretnego produktu jest niekorzystne dla wykonawców ze względu na ograniczenie konkurencji oraz niekorzystne dla Zamawiającego ponieważ spowoduje to zwiększenie wartości zamówienia.

Zwracamy dodatkowo uwagę, że Zamawiający wydatkuje środki publiczne i rolą Zamawiającego jest wybranie oferty jak najkorzystniejszej zarówno jakościowo jak i finansowo. Dlatego powinien tak opisać przedmiot zamówienia, aby jako największa ilość oferentów mogła wystartować w tym przetargu, nie utrudniając dostępu do zamówienia potencjalnym wykonawcom. Przestrzeganie uczciwej konkurencji leży w interesie publicznym, ponieważ pozwala na zachowanie przejrzystości i kontroli wydatków publicznych oraz wybranie oferty najkorzystniejszej z punktu widzenia Zamawiającego.

W związku z powyższym wnosimy o dopuszczenie wyczynowej piłkarskiej trawy syntetycznej posiadającej następujące parametry:

- wysokość włókna 60 mm

- kształt włókna: T-bone + soczewka z rdzeniem

- typ włókna: 2 x monofil

- rodzaj włókna: 100% polietylen  

- Dtex:  min. 9.900 + 6.000

- grubość włókna: min. 420 + 275 mikronów

- ilość włókien: min. 154.000/m2

- waga całkowita: min. 3.400 g/m2

oraz posiadającej wszystkie dokumenty wymagane w projekcie dokumenty (z uwzględnieniem, że badania laboratoryjne i certyfikat FIFA były wykonane w oparciu o inny rodzaj wypełnienia tj. EPDM – to nie podnosi właściwości systemu).

Należy obiektywnie stwierdzić, że proponowana ww. trawa sztuczna posiada znacznie lepsze parametry oparte o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne a odmienność od niektórych podanych w projekcie parametrów jest jej atutem a nie wadą.

Zaznaczamy, ze nie chodzi o dopuszczenie nawierzchni o gorszych parametrach tylko o innych, które zapewnią lepsze właściwości użytkowe.

 

 

3.

Proszę o potwierdzenie, że zakres robót jest zgodny z zamieszczonym przedmiarem robót.

4.

Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający udostepnił całą dokumentację projektową, techniczną niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkowliek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji Inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

5.

Proszę o potwierdzenie, że za termin wykonania robót wykonawcy przyjmuje się datę pisemnego zgłoszenia wykonawcy Zamawiającemu zakończenia robót.

 


 Warszawa, 08.11.2017 r.

 Odpowiedzi Zamawiającego na zadane pytania (w formacie pdf)

 Warszawa, 15.11.2017 r.

informacja z otwarcia ofert (pdf)

 


 

Warszawa,22.11.2017 r.

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty (pdf)